شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۸۷۸
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۱۱ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰

 « ایمان کرمیان »  طراح جلوه‌های ویژه میدانی سینما و تلویزیون می‌گوید پروژه‌های شبکه نمایش خانگی با یکدیگر رقابت می‌کنند و هر پروژه‌ای که انرژی بیشتری صرف آن شود، فیلمنامه خوبی داشته باشد و یا از بازیگری بهتری بهره ببرد قطعا در این رقابت موفق‌تر است.

ایمان کرمیان طراح جلوه‌های ویژه میدانی سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دیباچه درباره آخرین فعالیت‌های خود اظهار کرد: آخرین کار من در تلویزیون سریال «کلبه‌ای در مه» به کارگردانی حسن لفافیان بود و این روزها مشغول کار در سریال‌های «گیلدخت» به کارگردانی مجید اسماعیلی و سریال «برف بی‌صدا می‌بارد» به کارگردانی پوریا آذربایجانی که تهیه‌کنندگی هر دو را محمدرضا شفیعی برعهده دارد، هستم.

وی با اشاره به اینکه سینما این روزها اوضاع خوبی ندارد، بیان کرد: معمولا کارهای سینمایی از ماه‌های مرداد و شهریور آغاز می‌شد اما در حال حاضر خبری از ساخت نیست و بیماری منحوس کرونا به گونه‌ای سینما را فلج کرده است.

این طراح جلوه‌های ویژه میدانی سینما ادامه داد: البته فیلم سینمایی اکران نشده زیاد دارم اما اسامی آن‌ها خاطرم نیست و باید بگویم آخرین کاری که انجام داده‌ام، پروژه سینمایی «شب، داخلی، دیوار» به کارگردانی وحید جلیلوند بود که این روزها هنوز در مرحله مونتاژ و پست پروداکشن است.

معمولا کار‌های سینمایی از ماه‌های مرداد و شهریور آغاز می‌شد، اما الان خبری از ساخت نیست | خانه سینما در بحث واکسینه کردن صنوف، باید زورشان نتیجه بدهد

کرمیان درباره فعالیت در شبکه نمایش خانگی نیز اظهار کرد: سریال «خاتون» به کارگردانی تینا پاکروان را که هنوز تصویربرداری آن ادامه دارد، در این مدت برای شبکه نمایش خانگی کار کرده‌ام همچنین 10 روز گذشته کار در سریال «حرفه‌ای» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده را به پایان رساندم و تصویربرداری پروژه هم تمام شده است هم‌اکنون هم مشغول کار روی پروژه «آهوی من مارال» به کارگردانی مهرداد غفارزاده هستم.

وی درباره پروژه «خاتون» تصریح کرد: فیلمنامه «خاتون»، فیلمنامه بسیار خوبی است و انرژی که تینا پاکروان و تیم کارگردانی و تولید روی این پروژه گذاشته، باعث شده که نتیجه کار در سه قسمت اول ایده‌آل شود و تصاویری که من دیدم، تصاویر بسیار خوبی‌ست البته باید منتظر نظرات مخاطبان هم ماند. 

این طراح جلوه‌های ویژه میدانی تلویزیون درباره سریال «حرفه‌ای» نیز گفت: من نتیجه کار را ندیده‌ام اما فکر می‌کنم کار خوبی از آب درآمده باشد چراکه موضوعی به روزی دارد.

کرمیان با اشاره به اینکه پروژه‌های شبکه نمایش خانگی با یکدیگر رقابت می‌کنند، توضیح داد: هر پروژه‌ای که انرژی بیشتری صرف آن شود، فیلمنامه خوبی داشته باشد و یا از بازیگری بهتری بهره ببرد قطعا در این رقابت موفق‌تر است به عنوان مثال در سریال «زخم کاری» بازی خوب جواد عزتی و کشش قصه ضعف‌ها را پوشش می‌دهد یا در سریال «قورباغه» بازی خوب نوید محمدزاده و صابر ابر، قدرت کارگردانی هومن سیدی و حرکت خوب دوربین‌ها ضعف‌ها را پوشش داده است. می‌خواهم بگویم که مردم خوب را از بد تشخیص می‌دهند و آثار خوب را دنبال می‌کنند.

به گفته وی، مقایسه تلویزیون و شبکه نمایش خانگی قیاس مع‌الفارغ است چراکه دست فیلمسازان در شبکه نمایش خانگی، در قصه، میزانسن‌ها و پرداخت شخصیت‌ها باز است اما در تلویزیون اینگونه نیست.

طراح جلوه‌های ویژه میدانی «تک تیرانداز» در ادامه با اشاره به اینکه سیاست‌های یک بام و دو هوا در واکسینه کردن هنرمندان ناراحت کننده و عجیب است، توضیح داد: یکسری از هنرمندان و عوامل هم در سینما و هم در تلویزیون فعالیت می‌کنند و اگر قرار است اتفاقی در زمینه واکسن رخ بدهد نباید این حوزه‌ها را از هم تفکیک کرد.

وی ادامه داد: اخیرا دستور واکسیناسیون هنرمندان صادر شده است و مشخص نیست چرا دوستان این همه تاخیر دارند. صداوسیما در زمینه واکسیناسیون هنرمندان پیش‌قدم بوده و برخی را واکسینه کرده و به برخی دیگر را هم در حال حاضر واکسن می‌زند. ناگفته نماند که خانه سینما هم در این زمینه تلاش و صنوف مختلف بارها بیانیه صادر کرده‌اند اما باید زورشان به جایی برسد و نتیجه بدهد که متاسفانه به نظر می‌رسد متولی نیست که برایش مهم باشد که جان افراد در خطر است. مگر چند بازیگر، فیلمبردار و... داریم؟ خانه سینما در کل 4200 نفر عضو دارد و تامین واکسن این تعداد واقعا کار سختی نیست.

طراح جلوه‌های ویژه میدانی «لحظه گرگ و میش» تاکید کرد: اخیرا سه نفر از دستیاران من کرونا گرفته‌اند چراکه زمانی که ما سرکار می‌رویم با 200 تا 300 هنرور یا 70 تا 80 نفر عوامل در ارتباط باشیم و نمی‌توانیم مانند فردی که در منزل می‌تواند کار خود را پیش ببرد، پروژه را جلو ببریم.

کرمیان در پایان خاطرنشان کرد: ما تعدادی هنرمند داریم که واقعا تکرارنشدنی هستند و لازم است بیشتر به آن‌ها احترام بگذاریم. تمام حرف‌های من در راستای هنر و مسئولیتی است که متقبل شده‌ام و باید بگویم که اهالی هنر سالهاست دغدغه بزرگشان معیشت و بیمه است چراکه به گونه‌ای امنیت شغلی ندارند و وضعیت بیمه‌شان اسف‌بار است. این 2 مورد پیگیری همه جانبه می‌خواهد و امیدوارم اتفاقات بهتری رقم بخورد.

گفت و گو از : سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ایمان کرمیان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار